سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندروید آسیبپذیرترین سیستمعامل در مقابل بدافزارها است

ارسال شده توسط سعید در 90/9/13:: 11:22 صبح

نتایج مطالعات شرکت Bit9 نشان داده است گوشی‌های هوشمندی که با نسخه‌های به روز نشده آندروید کار می‌کنند، بیش از سایر گوشی‌ها در برابر بدافزار‌ها آسیب پذیر هستند. Bit9 که یکی از شرکت‌های تامین کننده امنیت سرور‌ها و سازمان‌ها در برابر بدافزار‌ها و ویروس‌ها است، در توضیح علت این امر گفته آندروید بیش از 50 درصد سهم بازار گوشی‌ها را به خود اختصاص داده است و متکی به سازندگانی است که تلاش خود را بیشتر متوجه ساخت برنامه‌های جدید‌تر می‌کنند تا به روز کردن گوشی‌ها و نرم افزارهای قدیمی خود.




این شرکت به کمک یافته‌های پژوهش خود 12 گوشی هوشمند را معرفی کرده است که در مقابل بدافزار‌ها آسیب پذیری بیشتری دارند و همگی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. این رتبه بندی نشان می‌دهد که گوشی Samsung Galaxy Mini از این نظر رتبه اول و HTC Desire رتبه دوم را دارند.

از آنجا که نصب برنامه‌های مختلف بر روی اندروید نیازی به اجازه و تأیید گوگل ندارد، بسیاری از سودجویان با طراحی برنامه‌ها و نرم افزارهای سازگار با این سیستم عامل سعی می‌کنند گذرواژه‌ها، شماره‌های کارت‌های اعتباری و یا اطلاعات تجاری ذخیره شده بر روی گوشی‌ها را سرقت کنند.





بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 1 ، کل بازدیدها: 12299
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ